Pozycjonowanie – najważniejsze zagadnienia

Chcesz zlecić pozycjonowanie stron internetowych? Skieruj się tutaj.

Istnieją 3 kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu istotne jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– miejscowość (np. “klub fitness Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Mokotów”)
– kraj (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do odbiorców zamieszkujących na tym samym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest preferowania także wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Inny typ pozycjonowania to solidne i sprawdzone wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– telefon Huawei Y7 biały,
– buty sportowe Nike Air Max czarne sklep online,
– golarka Eldom MT500 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne zwłaszcza dla sklepów online. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Dzień Ojca lub Światowe Dni Młodzieży. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Przeważnie powinno się rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie zmienioną treść witryny.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]