Private blog network – czym jest i jak z niego korzystać?

Private blog network - sprawdź informacje o ofercie na pbnmarket.pl.

Żeby klient dostrzegł twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę www, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla użytkownika treści. Ale nie wolno też zaniedbywać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – pomocne jako komponent rozbudowanej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, bo są zakładane i nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową albo agencję SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci portali są zazwyczaj stosowane jako jeden z elementów szerokiej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w odniesieniu do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest to, że ich utworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a następnie trzeba poświęcać mnóstwo czasu na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie dodane są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej telefon czy adres e-mail, nazwa i adres stacjonarny. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też wpis w ogólnodostępnym katalogu firm, strona na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.

Następna skuteczna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej przydatność pierwotnego artykułu, ponieważ napotykanie odnośniki do niego na różnych witrynach zewnętrznych traktują jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte przeczytania, wiarygodne informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza ze zdrowiem, prawem, aktualnymi informacjami oraz finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO